ПриватБанк доєднався до Всеукраїнської інформаційної кампанії з платіжної безпеки #ШахрайГудбай, яку розпочав Національний банк України 3 травня. Мета кампанії – поліпшити обізнаність громадян та нагадати їм про основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків, особливо в мережі Інтернет.
Під час повномасштабної війни платіжне шахрайство не зникло, навпаки - прояви кібершахрайства та кіберзлочинності зросли. Близько 86% випадків платіжного шахрайства за 2022 рік відбулися в мережі Інтернет, водночас лише 14% – через фізичні пристрої (торговельна мережа, банкомати, пристрої самообслуговування).
Наталя Фіголь, Керівник департаменту Fraud-менеджменту ПриватБанку зазначила:
“ПриватБанк постійно здійснює комплексну роботу з протидії шахрайству. Водночас кожне звернення щодо шахрайства дозволяє відслідковувати тренди та коригувати алгоритми протидії, модернізувати технології безпекових заходів. Втім, 99% випадків шахрайства, з якими стикаються наші клієнти, вдалося б уникнути, якщо б клієнти керувалися простими рекомендаціями з безпеки платежів. Тому дуже важливо, що Національний банк України об'єднує зусилля провідних банків з просвітницької роботи задля підвищення культури безпечних розрахунків серед українців. Впевнені, що разом ми зробимо більше і зможемо змінити ситуацію у вирішенні цього непростого, але дуже важливого завдання”.
Директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Нацбанку Андрій Поддєрьогін зауважив: “Завдяки цій кампанії Національний банк разом із партнерами сподіваються нагадати якомога більшій кількості громадян, особливо молоді, яка є найбільш активним користувачем, важливі правила платіжної безпеки, підвищити обізнаність українців та продовжувати формувати в них безпечну культуру поведінки у віртуальному просторі”.
Кампанія, зокрема, буде нагадувати громадянам про прості базові правила платіжної безпеки. Із основних правил – це:
-
необхідно тримати в секреті смс-коди від банків та мобільних операторів, три цифри на звороті картки (CVV-код), логіни та паролі від інтернет-банкінгу;
-
перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до інтернет-банкінгу, необхідно перевірити URL-адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що користувач опинився на фішинговому сайті.
Крім того, планується провести масштабну просвітницьку роботу в навчальних закладах. Освітні заходи для навчальних закладів, спрямовані на підвищення рівня знань дітей та молоді з платіжної безпеки, будуть відбуватись до 31 травня, а загалом інформаційна кампанія триватиме до кінця року у всіх регіонах України. Як вберегтися від платіжного шахрайства також можна, зокрема, через оновлену тематичну вебсторінку #ШахрайГудбай із детальною інформацією про кампанію та правила поведінки у віртуальному просторі.