Заходи безпеки при використанні банківських продуктів

Заходи безпеки при використанні банківських продуктів

ПриватБанк завжди гарантує збереження Ваших коштів, але і Ви повинні дбати про безпеку своїх грошей. Ми склали 19 простих правил, дотримуючись яких Ви зможете не стати жертвами шахраїв. Рекомендуємо ознайомитися.

Заходи безпеки при використанні банківських продуктів

Правило № 1. Ніколи не записуйте ПІН-код на пластиковій картці: у разі крадіжки або втрати карти сторонні особи можуть без перешкод зняти з неї кошти.

Ніколи не записуйте ПІН-код на пластиковій картці: у разі крадіжки або втрати карти сторонні особи можуть без перешкод зняти з неї кошти.

Правило № 2. Заблокуйте свою картку або номер фінансового телефону в разі викрадення або втрати.

Якщо Ви загубили картку (або її було вкрадено), заблокуйте її, звернувшись на номер 3700 з будь-якого доступного телефону або будь-яким іншим зручним для Вас способом:

1) за допомогою сервісу «Допомога Онлайн» на сайті банку;

2) через Інтернет-банк Приват24;

Якщо Ви загубили мобільний телефон (або його було вкрадено), зателефонуйте в банк на номер 3700 з будь-якого доступного телефону або зверніться до відділення банку для блокування фінансових операцій і входу в Приват24 за допомогою цього номера.

Правило № 3. Попередьте банк про те, що збираєтеся використовувати картку за кордоном.

Щоб наші спеціалісти з протидії шахрайству не вважали оплату Вашою карткою за кордоном операцією з високим рівнем ризику, повідомте в банк про те, що збираєтеся здійснювати оплату карткою за кордоном, за допомогою свого Приват24. Для цього оберіть картку в меню «Мої рахунки» –> «Керування карткою/рахунком» –> «Не блокувати картку в разі виїзду за кордон» або зателефонуйте на номер 3700.

За відсутності поданої заявки на неблокування картки для здійснення операцій за кордоном за певних умов ми можемо зв’язатися з Вами для підтвердження операції в телефонному режимі. Якщо вийти на зв’язок за номером телефону, що зазначений Вами в банку, не буде можливим, ми будемо змушені заблокувати картку (до підтвердження операцій).

Правило № 4. Використовуйте Приват24, дотримуючись заходів безпеки.

Заходьте в Інтернет-банк тільки з офіційних сайтів: www.privat24.ua або https://privatbank.ua

Також Ваш пароль у Приват24 може бути запитаний під час реєстрації на державних сайтах (домен gov.ua) у разі необхідності підтвердження особи громадянина під час використання технології BankID.

Сайт Приват24 має сертифікат безпеки.

• Звертайте увагу на адресний рядок браузера – там має бути адреса https://login.privatbank.ua/p24a/otp

• Установіть на комп’ютер ліцензійне антивірусне програмне забезпечення з автоматичним оновленням. Регулярно скануйте комп’ютер для виявлення вірусів.

Безкоштовні антивіруси для комп’ютера:

• Не заходьте в Приват24 з комп’ютерів в громадських місцях (інтернет-клубах, місцях з публічним Wi-Fi).

• Налаштуйте на комп’ютері автоматичне оновлення операційної системи та браузерів.

• Після закінчення роботи з Приват24 натискайте «Вихід» у правому верхньому кутку сторінки.

• Не завантажуйте й не зберігайте на комп’ютері підозрілі файли, отримані з невідомих джерел. Якщо файл все-таки потрібно завантажити, попередньо перевірте його антивірусною програмою.

• Не відвідуйте сумнівних сайтів.

• Якщо Ваш комп’ютер або браузер заблокується, а на екрані з’явиться повідомлення з вимогою сплатити штраф для розблокування, знайте – це вірус! У жодному разі не виконуйте зазначені в повідомленні вимоги. Для усунення проблеми скористайтесь спеціальними сервісами (https://www.drweb.com/xperf/unlocker/ або http://sms.kaspersky.ru/), спеціальними лікувальними утілітами або зверніться до спеціаліста. Запам’ятайте, оплата так званого штрафу не вирішить проблему блокування, а лише дозволить шахраям незаконно отримати Ваші гроші!

Правило № 5 . Забезпечте безпеку зберігання і використання ключів електронного цифрового підпису (для бізнесу).

Зберігайте файли секретних ключів на знімних носіях інформації (usb flash та ін.). Не зберігайте файли ключів на жорсткому диску. Відразу після проведення операцій з використанням секретних ключів відключайте носій від ПК. Використовуйте змінні носії з секретними ключами тільки при здійсненні операцій в системі. Не поширюйте паролі до секретних ключів, не записуйте їх і не зберігайте разом з носієм ключа ( usb flash та ін.) При компрометації або спробі компрометації секретних ключів або комп'ютера, звільнення відповідального співробітника Вашої компанії, який мав доступ до комп'ютера або до секретних ключів, терміново виконайте перереєстрацію секретних ключів, а також змініть паролі.

Пам'ятка користувача Приват24 для бізнесу

Правило № 6 . Ніколи не надавайте інформацію про свої картки третім особам, навіть якщо вони звертаються до Вас нібито від імені банку.

ПриватБанк не телефонує й не надсилає повідомлень, щоб попросити клієнтів зазначити номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код картки, пароль у Приват24, а також паролі, що надходять в SMS.

Окрім банкоматів, терміналів самообслуговування та POS-терміналів, запросити ПІН-код Вашої картки може тільки система Інтернет-банку Приват24. Банк ніколи не просить продиктувати ПІН або пересилати його в повідомленні куди-небудь!

Якщо Ви зателефонували до банку, співробітник може уточнити дівоче прізвище Вашої матері або інше кодове слово, проте співробітники банку не телефонують клієнтам для уточнення цієї інформації.

Для отримання переказу на картку за продаж товару (через OLX чи Aukro) необхідно зазначити лише номер картки. Вимоги покупця назвати інші дані (CVV2-код, строк дії картки, баланс чи тип картки) для переказу грошей на Вашу картку повинні викликати у Вас підозри.

Правило № 7 . Будьте пильні, якщо Вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер.

Швидше за все, це шахрайство. Не розголошуйте зміст отриманого Вами SMS-повідомлення іншим особам. Також не виконуйте на телефоні операцій, суті яких Ви не знаєте. Шахраї можуть обманом змусити Вас налаштувати переадресацію викликів та SMS з Вашого номера на чужий. Таким чином, адресовані Вам SMS або дзвінки від банку будуть надходити шахраям, які зможуть використовувати їх для доступу до Ваших рахунків.
Комбінація для переадресації всіх викликів мобільних операторів «Київстар», Vodafone, lifecell: **21*+380ХХХХХХХХХ# Комбінація для переадресації SMS мобільного оператора Vodafone: надіслати SMS із кодом +380ХХХХХХХХХ на номер 3031.
Для решти мобільних операторів переадресація SMS налаштовується в особистому кабінеті.

Правило № 8 . Під час оплати покупок в Інтернеті будьте обережні й не розголошуйте особисті дані.

Під час оплати покупок в Інтернеті необхідно зазначати тільки номер картки, строк дії та CVV2-код. З метою безпеки ніколи не передавайте код CVV2 Вашої картки стороннім особам!

Якщо Ви часто здійснюєте купівлі в мережі Інтернет, відкрийте спеціальну Iнтернет-картку. Так Ви максимально захищаєте свою основну картку, адже її номер та інші реквізити ніде не зазначаються.

Завжди звертайте увагу на інтерфейс сайта для оплати – будь-яка зміна кольорової гами та шрифту, наявність орфографічних помилок має викликати підозри.

Якщо Вас просять назвати дату та рік народження, дівоче прізвище матері та інші особисті дані або набрати різні комбінації цифр на телефоні, то Ви маєте справу з шахраєм. Будьте обережні, тому що в разі переказу грошей шахраєві їх може бути повернуто лише за рішенням суду. Якщо у Вас є сумніви, чи надсилати передоплату за товар, радимо перевіряти дані продавця в Інтернеті (за номером картки або телефоном) чи звернутися на 3700 (з мобільного) по консультацію.

Правило № 9. Використовуйте надійні паролі і нікому їх не передавайте.

Надійний пароль - це такий пароль, який важко вгадати, але легко запам'ятати:
• Використовуйте складні паролі, що складаються з літер (великих і маленьких), цифр і спеціальних символів (@, #, $, &, *, % і т. п.), які ви зможете запам'ятати, не записуючи;
• НЕ використовуйте пароль, що включає особисту інформацію, яку легко впізнати (ім'я, прізвище, дату народження, номер телефону, автомобіля, адреса, клички домашніх тварин, імена близьких родичів тощо) ;
• НЕ використовуйте в якості пароля один і той же повторюваний символ або повторювану комбінацію з декількох символів (наприклад: ZZZZZZZZ, abcabcabc, 111222333 ) ;
• НЕ використовуйте в якості пароля комбінацію символів, що набираються в закономірному порядку на клавіатурі (наприклад: "12345678" або "qwertyui" і т. п.).
Ніколи не повідомляйте нікому свої паролі!

Правило № 10 . Будьте завжди на зв'язку з ПриватБанком.

Будьте завжди на зв'язку з ПриватБанком. Якщо Ви помітили підозрілі пристрої на банкоматі або у Вас виникли складнощі з проведенням операції по карті, повідомте про це будь-яким з указаних способів:
за телефонами 3700 (з мобільного) або (056) 716 52 52 або
відправивши SMS -повідомлення на номер +38 (092) 302 07 17 .

Правило № 11. Уважно огляньте банкомат перед використанням.

Перевірте, чи немає на банкоматі незвичних пристроїв (шахраї найчастіше розміщують їх поряд з карткоприймачем або клавіатурою).

Безпечний карткоприймач може бути двох видів: просто щілина без додаткових пристроїв, карткоприймач з прозорою накладкою.

Якщо на карткоприймачі непрозора накладка, в ній може бути пристрій, що зчитує дані з картки. Не використовуйте такий банкомат! Також не користуйтесь банкоматом, якщо картку складно вставити в карткоприймач.

Якщо клавіатура встановлена нерівно або незвично виступає, не використовуйте такий банкомат!

У разі виявлення сторонніх пристроїв на банкоматі зателефонуйте на номер 3700.

Правило № 12. Уникайте угод в Інтернеті з людьми, які використовують шахрайські хитрощі.

а) «Ніяк не можу зустрітися» – відмова від особистої зустрічі для здійснення угоди під будь-яким приводом.
б) «Дуже терміново!» – крайня терміновість угоди.
в) «Післяплата? Ні, не чув» – відмова від послуги післяплати.
г) «Дешевше не буває» – дуже занижена ціна на товар.
д) «Ви знаєте, у мене така ситуація!..» – історії про життєві труднощі, що не стосуються угоди.
е) «Гроші вперед!» – вимога передоплати.
ж) «А баланс і ПІН-код які?» – запитання про дані щодо картки: баланс, ПІН-код, CVV-код, строк дії.
з) «Ви зможете отримати свій переказ через банкомат!» – запрошення для завершення переказу коштів до банкомату.

Правило № 13. Будьте уважні! Почастішали випадки зламу акаунтів мережевих сервісів (пошта, месенджер, акаунт соц. мережі).

Якщо Вам на e-mail, у Skype, Viber або в повідомленні в соц. мережах надійшло прохання фінансового характеру або підозріле посилання від Вашого знайомого, який раніше такого не надсилав, зв’яжіться з ним у голосовому режимі та уточніть, чи сам він надіслав це повідомлення. Обліковий запис могли зламати зловмисники.

Встановіть на всі свої акаунти (пошта, соц. мережі) надійні та різні паролі (докладніше – у Правилі № 8). Якщо обліковий запис можна додатково захистити двофакторною аутентифікацією (коли вхід в акаунт підтверджується за допомогою мобільного телефону), використовуйте таку можливість.

Особливо рекомендуємо дотримуватися цього правила щодо e-mail-адреси, яку Ви зазначили в банку та на яку приходить конфіденційна інформація про Ваші рахунки (повідомлення про підозрілі операції в Приват24, виписки, довідки тощо).

Правило № 14. Листи з вірусом.

Будьте уважні, працюючи з електронною поштою. Шахраї можуть надсилати листи від імені банку з неправдивою інформацією: у Вас великий прострочений борг, призупинено надання послуг тощо.

До таких повідомлень зловмисники прикріпляють вкладені файли нібито з детальним описом ситуації. Відкриття такого файла заражає комп’ютер вірусом, що надалі призводить до крадіжок персональної інформації, грошей з рахунків тощо.

Якщо Ви отримали такий лист, не відкривайте вкладений файл. Уточніть усі деталі, зателефонувавши на контактні номери банку.

Приклад листа

Правило № 15. Підміна номера телефону.

Якщо Ви отримали підозрілі SMS або дзвінки з проханням повернути гроші, що були Вам «помилково» перераховані на телефон або картку, повідомте про це співробітникам банку та не контактуйте з людиною, яка до Вас звертається з таким проханням.
Інформація про Ваші дзвінки чи стан рахунку може бути використана шахраями для перевипуску SIM-картки. Шахраї навмисно можуть зробити поповнення/переказ на невелику суму, щоб мати точні дані для перевипуску.

Правило № 16. Відповідь на дзвінок.

Якщо Вам телефонують з незнайомого номера, а коли Ви відповідаєте на дзвінок, запитують: «Ви мене чуєте?» – треба покласти слухавку без відповіді. Шахраї можуть записати Вашу відповідь «Так», щоб використовувати в телефонному шахрайстві.

Правило № 17. Підозрілі дзвінки від банку.

Якщо Вам телефонують з банку під приводом зниження процентної ставки, переведення на обслуговування до іншого банку тощо та пропонують здійснити якісь дії у терміналах, банкоматах, соціальних мережах, покладіть слухавку та повідомте про дзвінок на лінію 3700.

Правило № 18. Ніколи не просіть незнайомих людей допомогти Вам скористатися пластиковою карткою.

Самостійно вводіть ПІН-код, не показуючи його оточуючим і не вимовляючи вголос.

Правило № 19. Cумнівні розіграші.

Якщо Вам надішло SMS, інформаційне повідомлення, лист тощо про виграш, для отримання якого потрібно терміново сплатити податок, мито або ввести свої персональні дані, – Вас намагаються обдурити шахраї. Щоб уберегти себе від дій шахраїв, зайдіть на офіційний сайт компанії або зверніться в службу підтримки – великі компанії завжди розміщують інформацію про свої акції. Ніколи не переказуйте грошей до отримання призу та не поспішайте, розрахунок шахраїв будується на неусвідомлених і швидких діях клієнтів.

Привило № 20. Сумнівні пропозиції.

Якщо Ви отримали лист від керівника, бізнес-партнера або дзвінок/лист від банку з пропозицією, проханням або вимогою зробити незапланований платіж чи переказати гроші на якийсь рахунок для вирішення проблеми тощо, ніколи не переказуйте гроші відразу.
Спершу зателефонуйте керівнику та уточніть, чи треба робити платіж, або самостійно зв’яжіться з банком за номером 3700 для прояснення всіх деталей. Шахраї використовують злам комп’ютерних систем для розсилання підроблених листів від імені керівників чи партнерів для отримання грошей на свій рахунок.
Шахрайський лист може мати незначні відмінності від оригінального в адресі пошти, назві компанії тощо.

Як правильно та безпечно користуватися мобільними додатками

Як правильно та безпечно користуватися мобільними додатками

11 простих правил, що допоможуть Вам безпечно користуватися банківськими послугами за допомогою смартфонів і планшетів.

Детальніше

Політика банку у сфері протидії шахрайству

ПриватБанк активно бореться із шахрайством, заохочуючи співробітників повідомляти про махінації. Як всередині банку, так і за його межами ми дотримуємося політики нульової терпимості до шахрайства та використовуємо весь арсенал заходів щодо попередження крадіжок коштів наших клієнтів. Ви можете допомогти нам, повідомляючи про випадки шахрайства.

Положення "Про запобігання шахрайству"

Винагорода!

Винагорода!

Допоможіть ПриватБанку встановити особи та місцезнаходження:

  • громадян, які отримали за фальшивим паспортом банківський кредит (винагорода – до 10 000 грн). Детальніше
  • громадян, які завдали значних збитків банку та розшукуються правоохоронними органами (винагорода – до 10 000 грн). Детальніше

Анонімність гарантується.

Наші боржники-шахраї

Наші боржники-шахраї

На цих фотографіях зображені боржники банку, які оформили кредити з використанням фальшивих паспортів.

У разі погашення заборгованості фотографії видаляються.

Детальніше

«Гаряча лінія з боротьби із шахрайством»

Якщо у Вас є інформація про шахрайство з боку співробітників або клієнтів банку, просимо Вас заповнити цю форму. Це дозволить врятувати чиїсь гроші. Банк гарантує Вам конфіденційність. Винагорода – до 10 000 гривень.

Якщо у Вас виникла проблема з відправленням повідомлення за допомогою цієї форми, надішліть лист на адресу antifraud@privatbank.ua

З усіх питань, пов'язаним з шахрайством клієнтів і третіх осіб (не співробітників банку), Ви можете звернутися в будь-яке найближче відділення. Ваша заява ми розглянемо в найкоротші терміни і обов'язково проінформуємо про вжиті заходи.

«Пошук IT-прогалин»

Навіть високий рівень безпеки не означає повну невразливість! Якщо Вам відомі «слабкі місця» у банківських системах, а також будь-яких веб-ресурсах ПриватБанку, повідомте про це нам та отримайте винагороду до 1000 USD у випадку підтвердження та усунення прогалин спеціалістами банку.

Якщо у Вас виникла проблема з надісланням повідомлення за допомогою цієї форми, надішліть лист на адресу bugbounty@privatbank.ua. Ваш сигнал обов’язково буде розглянуто протягом 7 робочих днів із моменту отримання.

Рейтинг багхантерiв