Робота з простроченою заборгованістю

Робота з простроченою заборгованістю

АТ КБ «ПриватБанк» (далі – Банк) організував роботу з простроченою заборгованістю відповідно до Законів України «Про банки і банківську діяльність», «Про споживче кредитування» та регулятивних документів Національного Банку України та Кабінету Міністрів України.

Для роботи з простроченою заборгованістю Банком створені відповідні внутрішні підрозділи

Для роботи з простроченою заборгованістю Банком створені відповідні внутрішні підрозділи

Підрозділи розпочинають роботу з першого дня прострочення, вживають всіх необхідних заходів для стягнення заборгованості. На досудовому етапі Банк застосовує наступні інструменти комунікації з боржниками:

  • недвзінкові комунікації (SMS-повідомлення, повідомлення в мобільному додатку Приват24, повідомлення в месенджерах, електронні листи, паперові листи);
  • дзвінки (зокрема системи автоматичного додзвону, IVR);
  • особисті зустрічі.

У разі відмови боржника від співпраці, відсутності грошових коштів для погашення боргу, Банк припиняє відносини з боржником та вживає заходів для примусового стягнення заборгованості, що мають у своєму складі інструменти позасудового та судового врегулювання, щонайменше такі:

  1. Претензійно-позовна робота щодо стягнення боргу, предмета застави/іпотеки тощо.
  2. Вчинення виконавчого напису нотаріуса.
  3. Відкриття виконавчого провадження у Державній виконавчій службі або у приватних виконавців, у межах якого здійснюється:
    • арешт і примусове списання коштів із рахунків інших банків;
    • арешт заставного й іншого майна боржника, поручителя, їх вилучення і примусовий продаж;
    • примусове стягнення із заробітної плати, пенсії боржника та фінансового поручителя.
  4. Набуття банком у власність предмета застави (іпотеки).

З метою підвищення ефективності роботи з простроченою заборгованістю та у випадках економічної недоцільності застосування внутрішніх процедур, Банк залучає до співпраці колекторські компанії. Перелік колекторських компаній, з якими співпрацює Банк, розміщено за посиланням.

PDF файл

Порядок відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору

Порядок відступлення права вимоги за договором про споживчий кредит новому кредитору

Проблемні кредити, щодо яких Банку економічно недоцільно вести роботу щодо врегулювання заборгованості, підлягають продажу. Продаж здійснюється шляхом відступлення прав вимоги за кредитним договорами (договір факторингу) таким чином:

  1. Колегіальним органом Банку ухвалюється рішення щодо необхідності відступлення права вимоги за кредитом/реєстром кредитів.
  2. Відступлення права вимоги за кредитом/реєстром кредитів здійснюється шляхом проведення відкритих та прозорих торгів (аукціонів).
  3. Банк укладає з покупцем договір факторингу (відступлення права вимоги).
  4. У разі відступлення права вимоги за договорами про споживчий кредит, Банк повідомляє споживача про факт відступлення його кредиту новому кредитодавцю, у строки встановлені Законом України № 1349-IX від 19.03.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості».
  5. Покупцем не може бути боржник/контрагент, кінцевий бенефіціарний власник боржника/контрагента, заставодавець, поручитель або пов’язана з ними особа.

Порядок і спосіб погашення заборгованості

Порядок і спосіб погашення заборгованості

Погашення заборгованості необхідно здійснювати відповідно до умов кредитного договору. Погасити заборгованість можна через додаток Приват24, у будь-якому відділенні Банку або в терміналі за реквізитами, які вказані в кредитному договорі.

У випадку відступлення права вимоги за кредитом, погашення заборгованості здійснюється згідно з вказівками нового кредитора.

Звернення щодо діяльності підрозділів Банку або колекторських компаній можна залишити за номером 3700 або в чаті «Допомога Онлайн» (у web-версії або в мобільному додатку Приват24).

Перелік контактних даних Банку

Всі комунікації зі споживачем відбуваються з дотриманням норм етичної поведінки

Всі комунікації зі споживачем відбуваються з дотриманням норм етичної поведінки

Під час взаємодії зі споживачем співробітникам Банку, колекторським компаніям або новому кредитору заборонено:

  • здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність споживача;
  • вводити споживача в оману щодо розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості;
  • взаємодіяти зі споживачем у період з 20:00 вечора до 9:00 ранку, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • приховувати інформацію про номер контактного телефону;
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації споживача.

Детальніше з нормами етичної поведінки можна ознайомитись за посиланням нижче.

Порядок взаємодії зі споживачем фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості (вимоги щодо етичної поведінки).

PDF файл