Ви отримали від ПриватБанку наступне повідомлення:

Банк інформує вас про зміну лімітів на перекази по Україні:
- Тепер до ліміту будуть враховуватися не тільки перекази за номером картки, але й ті, що здійснюються за реквізитами IBAN.
- У ліміт не враховуються перекази за оплату товарів, комунальні послуги, тощо.
- Також змінюється ліміт максимальної суми переказів.
Ліміт можна підвищити, надавши документи, які підтверджують походження коштів, джерела доходу або волонтерської діяльності в чат «Допомога Онлайн» або у будь-яке відділення ПриватБанку.

Ось деякі питання, які можуть у вас виникнути, та відповіді на них:

На які операції поширюється ліміт?

Ліміт поширюється лише на перекази між фізичними особами, які здійснюються по номеру банківської картки або за реквізитами IBAN.
Ліміт не поширюється на перекази клієнтів, які:
- здійснюють операції за оплату товарів чи послуг, комунальні послуги, тощо.
- переказують кошти між своїми особистими рахунками в межах одного банку,
- підтвердили свій дохід або займаються волонтерською діяльністю.

Чи можу я підвищити ліміт?

Так, ви можете підвищити ліміт, на перекази надавши відповідні підтвердження щодо походження коштів, джерела доходу або волонтерської діяльності.
Процес підвищення ліміту відбувається в кілька етапів:
1. Подання заявки на збільшення ліміту
Якщо ви не отримали повідомлення про автоматичне підвищення ліміту або не маєте підтверджених в банку доходів, ви можете подати заявку на збільшення ліміту.
Для цього необхідно підтвердити джерела доходу, походження коштів, або вашу волонтерську діяльність.
2. Інформування
Банк заздалегідь інформує клієнтів, коли вони досягають 50% або 80% від свого ліміту, надаючи рекомендації для управління лімітом, що дозволяє уникнути незручностей.
Ви також будете попереджені про можливе збільшення або зменшення ліміту.
3. Рішення банку
Після отримання документів банк перевіряє надану інформацію і ухвалює рішення щодо підвищення ліміту. Клієнт отримує повідомлення про рішення.

Як можна надати документи для підвищення ліміту?

Скановані копії або фото документів можна надати:
- у чаті «Допомога Онлайн»;
- у будь-якому відділенні ПриватБанку,
- у повідомленнях, які будуть приходити від банку при частковому або повному вичерпанні ліміту через кнопку "Надати документи".

Які документи я можу надати, щоб підтвердити діяльність ФОП?

• Договори, накладні або інші документи, які описують вашу діяльність;
• декларацію та квитанцію № 2.
Отримати квитанцію можна:
• через Дію (мобільний застосунок або сайт);
• на сайті Єдиного державного реєстру.

Які документи я можу надати про отримання заробітної плати?

Закон вимагає прозорості щодо походження коштів.
Якщо ви отримуєте зарплату, надайте, будь ласка, відповідну довідку.
Її можна отримати:
• через Дію (в застосунку або на сайті): в меню «Послуги – Довідки та витяги» виберіть «Довідка ОК-7»;
• на сайті Пенсійного фонду України відкрийте меню «Приватний кабінет – Усі послуги – Запит на отримання електронних документів». У полі «Тип звернення» зазначте «Довідка ОК-7».

Які документи я можу надати, щоб підтвердити волонтерську діяльність?

Для підтвердження волонтерської діяльності надайте будь-які документи:
• Фінансові документи: квитанції, чеки, накладні, що підтверджують закупівлю та передання товарів для волонтерської діяльності.
• Документи від військових частин/благодійних фондів: запити, листи-підтвердження, документи, що ідентифікують вас як волонтера.
• Договори: договір про провадження волонтерської діяльності, договір про надання волонтерської допомоги.
• Посвідчення волонтера.
• Посилання на публікації: посилання на відкриті джерела з інформацією про вашу волонтерську діяльність.
• Інші документи: документи, що розкривають мету використання коштів для благодійної діяльності.

Якими документами я можу підтвердити інші доходи?

За законом ми маємо підтвердити, за що саме ви отримуєте кошти.
Якщо ваші надходження – це дивіденди, надішліть нам:
• протокол загальних зборів;
• квитанцію про сплату податків;
• фінансовий звіт компанії.
Інше:
Для підтвердження джерела походження ваших коштів ви можете надати документи, що містять інформацію про суму та період отримання доходу, а також за що й від кого ви його отримали.
Зверніть увагу, що фотографії або скриншоти виписок з інших банків, а також ваші ідентифікаційні документи (паспорт, ІПН тощо) не можуть бути прийняті до розгляду.

Як розраховується сума ліміту?

Сума ліміту розраховується в залежності від рівня ризику клієнта:
1. Для клієнтів з низьким та середнім рівнем ризику з 1 червня сума ліміту становить 100 тис. грн. на місяць
2. Для клієнтів з високим рівнем ризику з 1 лютого 2025 року ліміт становить 50 тис. грн. на місяць.

Сума ліміту розраховується на клієнта, чи для конкретного рахунку?

Сума ліміту розраховується для клієнта. Це означає, що якщо ви маєте декілька рахунків, то загальна сума переказів, здійснених з усіх ваших рахунків, не повинна перевищувати встановлений ліміт.
Наприклад, якщо ліміт для переказів становить 150 000 гривень на місяць, то навіть якщо у вас є три рахунки в одному банку, загальна сума переказів з усіх рахунків не повинна перевищувати ліміт.
У випадку перевищення ліміту можливість переказів буде обмежена.
Для можливості здійснення переказів на суму більше ліміту необхідно надати підтверджуючі документи, які можуть дозволити збільшити ліміт.

Чому відбулися ці зміни?

В рамках гармонізації з нормативною базою та правилами Європейського Союзу банки країни домовились про підписання Меморандуму, для забезпечення прозорості ринку платіжних послуг в Україні, зменшення тіньового сектору економіки і зниженню ризиків шахрайства та фінансування незаконної діяльності.
Базовими принципами цих змін є гарантія прозорих й справедливих умов обслуговування для всіх клієнтів, а також сприяння зміцненню довіри до банків і добросовісної конкуренції в банківському секторі.

Як це вплине на мене?

Якщо ви не перевищуєте зазначені ліміти, ці зміни не вплинуть на вашу можливість здійснювати перекази.
Якщо ви здійснюєте перекази на більшу суму, ви можете подати заявку на підвищення ліміту, надавши підтвердження вашого доходу або волонтерської діяльності.

Яких клієнтів не будуть стосуватися ці обмеження?

Банк активно працює над тим, щоб мінімізувати вплив цих лімітів на клієнтів з підтвердженими доходами, тому ліміт було автоматично підвищено для клієнтів які:
- Отримують заробітну плату на свої рахунки.
- Мають підтверджені прозорі доходи від підприємницької діяльності, оренди, пенсії, соціальних виплат і др. які документально підтверджені податковими деклараціями, контрактами, договорами оренди тощо
- Займаються волонтерською діяльністю і ідентифіковані банком згідно з Постановою Nº 18 НБУ від 24.02.2022.
Ці категорії клієнтів зможуть здійснювати перекази без обмежень.
можуть здійснювати перекази у межах встановлених лімітів.

Яким клієнтам необхідно звернутися до Банку для збільшення ліміту?

Якщо у клієнта вже є підтверджений дохід у банку (наприклад, заробітна плата, соціальні виплати, пенсія чи інші доходи, що підтверджуються документами), додатково звертатися до банку зазвичай не потрібно - Банк самостійно оцінить ситуацію та визначить можливість збільшення ліміту на основі наявних даних.
Однак є ситуації, необхідності надати додаткові документи:
- Якщо у клієнта на момент переказу немає підтверджуючих документів щодо походження коштів. У такому разі, коли сума переказів досягає 50% від ліміту, банк повідомить клієнта про необхідність надати відповідні документи.
- Якщо клієнт не має підтверджених доходів у банку або не отримав повідомлення з пропозицією змінити ліміт, він може звернутися до банку через канали підтримки (чат «Допомога Онлайн» або на номер 3700), подати заявку та надати документи для збільшення ліміту.

Чи існують терміни підвищення лімітів?

Ліміт може бути збільшений на наступні терміни:
- На невизначений строк, якщо клієнт постійно має підтверджені доходи (наприклад, заробітну плату, соціальні виплати, пенсію тощо).
- На певний період (наприклад, на кілька місяців), залежно від типу наданих документів.
Ліміт може бути встановлено на постійній основі, якщо фінансова поведінка клієнта стабільна і відповідає внутрішнім політикам банку.

Якщо клієнт банку планує зробити переказ коштів (наприклад, заплатити за реквізитами IBAN), сума якого перевищує встановлені ліміти, але при цьому не має відповідного щомісячного доходу, чи буде банк блокувати таку операцію?

Так, якщо клієнт планує здійснити переказ на рахунок іншої фізичної особи (наприклад, за реквізитами IBAN) і сума переказу перевищує встановлений ліміт, а в банку немає інформації щодо підтвердження доходів, банк може обмежити таку операцію.
Якщо переказ перевищує ліміт (наприклад, 100 000 або 50 000 гривень), банк інформує клієнта про необхідність надання підтверджувальних документів щодо походження коштів.
Це дозволить клієнту збільшити ліміт і здійснити переказ у межах визначеного ліміту.
Зазначимо, що банк може заблокувати операцію до моменту надання клієнтом необхідних документів або інформації, яка підтверджує джерело коштів.
Якщо клієнт надасть підтвердження про свої доходи або інші джерела коштів, банк розгляне можливість збільшення ліміту та дозволить здійснити операцію.

Згідно з Меморандумом банки планують встановлювати ліміт у 50 000 гривень для операцій клієнтів з високим рівнем ризику. Хто може підпасти під цю категорію?

Клієнти, які підпадають під категорію клієнта з високим рівнем ризику, визначаються банком на основі ризик-орієнтованого підходу. Дана категорія встановлюється клієнту під час відкриття рахунку та в процесі подальшого обслуговування.