Загальна процедура роботи з боржником

Загальна процедура роботи з боржником

Для держателів карток «Універсальна» та «Універсальна Gold» з кредитним лімітом.

Звертаємо Вашу увагу, що в разі порушення строків погашення заборгованості передбачено штрафні санкції.

Пеня за несвоєчасне погашення заборгованості

  • У разі виникнення прострочення зобов’язань на суму від 100 грн протягом одного місяця стягується штраф у розмірі 50 грн. Якщо після інформування про заборгованість співробітником Контактного центру клієнт погасив перше прострочення протягом 30 днів, штраф повертається. Клієнта проінформують про повернення штрафу за допомогою SMS. Клієнтам, з якими не вдалося зв’язатися, штраф повернено не буде.
  • У разі виникнення прострочення зобов’язань на суму від 100 грн протягом другого місяця поспіль і більше – штраф 100 грн. У разі повторного прострочення штрафи клієнту не повертаються.

Не забувайте, що своєчасне виконання зобов’язань – запорука формування позитивної кредитної історії. Завдяки бездоганній кредитній історії Ви можете розраховувати на лояльне ставлення банку в разі надання Вам нових кредитів.

Корисні посилання

Де подивитися й оплатити заборгованість

Де подивитися й оплатити заборгованість

Де подивитися суму заборгованості:

  • через банкомати ПриватБанку;
  • через термінали самообслуговування ПриватБанку;
  • через Інтернет-банк Приват24;
  • у касі будь-якого відділення А-Банку або ПриватБанку;
  • зателефонувавши на номер 3700;
  • за допомогою команд SMS-банкінгу.

Де сплатити борг:

Безготівковим переказом з будь-якої своєї картки:

  • зателефонувавши на номер 3700;
  • через банкомати ПриватБанку;
  • за допомогою команд SMS-банкінгу;
  • через Інтернет-банк Приват24.

Готівкою або безготівковим переказом з будь-якої своєї картки:

  • у касі будь-якого відділення А-Банку або ПриватБанку.

Поширенi питання

Чому мене своєчасно не сповістили про виникнення боргу?

Згідно з пп. 1.1.3.2.9 Умов і Правил надання банківських послуг, банк має право для різноманітних цілей установити контакт з клієнтом, використовуючи будь-які зазначені канали зв’язку: надсилання SMS-повідомлень на мобільний телефон клієнта; авторизація за допомогою мобільного телефону й OTP-пароля; поштовий лист; телеграма; повідомлення електронною поштою; повідомлення в банкоматах і терміналах самообслуговування; друк інформації на чеках у POS-терміналах; інші засоби комунікації. Згідно з Умовами та Правилами надання банківських послуг (пп. 2.1.1.5.7), держатель зобов’язаний слідкувати за витратами коштів у межах платіжного ліміту з метою запобігання виникненню овердрафту.

Чому мені банк заблокував картку? На яких підставах?

Згідно з пп. 2.1.4.2 Умов і Правил надання банківських послуг, у разі порушення позичальником умов договору банк має право призупинити здійснення розрахунків за карткою, тобто заблокувати картку або визнати картку недійсною до моменту усунення зазначених порушень.

На якій підставі банк здійснює стягнення штрафу за період понад 1 рік, якщо згідно зі ст. 258 ЦК України передбачено строк позовної давності за такими вимогами в 1 рік?

Згідно зі ст. 259 Цивільного кодексу, позовну давність, встановлену законом, може бути збільшено. У пп. 5.31 Умов і Правил надання банківських послуг зазначено, що строк позовної давності неустойки (пені, штрафів) становить 50 років. Ви підписали анкету-заяву, яка є Вашим договором з банком, тим самим висловили свою згоду з усіма умовами кредитування.

На якій підставі нараховуються такі величезні штрафи за прострочену заборгованість за карткою «Універсальна»?

Згідно зі ст. 526 та 530 Цивільного кодексу України, договірне зобов’язання має виконуватися належним чином у встановлений строк, тобто за умовами кредитного договору Ви повинні оплачувати з 1-го до 25-го числа поточного місяця. Оплачуючи не в строк або не в повному обсязі, Ви виконуєте зобов’язання з порушенням умов, тобто неналежним чином. Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України, це порушення зобов’язань. У разі порушення зобов’язань настають правові наслідки. Тому банк має право нарахувати Вам пеню (пп. 2.1.12.6.1 Умов і Правил надання банківських послуг). Ст. 534 Цивільного кодексу України визначає черговість погашення вимог за грошовими зобов’язаннями, а саме – платяться проценти чи неустойка, а потім основна сума боргу. Тому штрафи нараховано правомірно, і Ви повинні їх сплатити.

Я не згоден зі зміною Правил і/або Тарифів банку.

Згідно з пп. 1.2.4 Умов і Правил надання банківських послуг, у разі незгоди зі змінами Правил і/або Тарифів банку Ви повинні були надати банку письмову заяву про розірвання цього договору – і при цьому погасити всю (повну) заборгованість, що виникла перед банком. У тому числі й заборгованість, що виникла протягом 30 днів з моменту повернення карток, що видано держателю (оскільки комісія за використання кредитних коштів нараховується на початку місяця, наступного за звітним).

Чому представники банку так часто телефонують?

Дзвінки на всі номери телефонів клієнта припиняються тільки після повної сплати простроченої заборгованості. Автоматизована багатофункціональна програма дозволяє регулярно відслідковувати платежі за договором кредитування, що надійшли, а заданий алгоритм дій дає можливість здійснювати своєчасний контакт із боржником.

Мені щоразу пояснювати, чому я не сплачую?

Розуміння причини несплати дозволяє представникові банку допомогти знайти прийнятне для всіх рішення в ситуації, що склалася з простроченою заборгованістю. Залежно від кількості днів прострочення з клієнтом проводять роботу співробітники різних департаментів банку. Повне погашення простроченої заборгованості позбавить клієнта від подібних запитань.

Я не згоден(-а) із заборгованістю, будемо розбиратися через суд.

Подумайте, у що Вам обійдуться послуги адвоката та наскільки процес розглядання затягнеться. За весь цей час буде нараховуватися пеня, яку необхідно сплачувати в першу чергу згідно зі ст. 534 Цивільного кодексу України (черговість погашення вимог за грошовим зобов’язанням). Далі банк буде домагатися виплати всієї суми боргу, оскільки Ви порушили умови кредитного договору, суд визнає Вас винним, і Вам доведеться оплатити всі судові витрати згідно зі ст. 88 Цивільного процесуального кодексу України (розподілення судових витрат між сторонами), а саме: судовий збір; витрати на правову допомогу; витрати сторін і їх представників, пов’язані з явкою до суду; витрати, пов’язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів і проведенням судових експертиз; витрати, пов’язані з проведенням огляду доказів за місцем їх знаходження та здійсненням інших дій, необхідних для розгляду справи.

Я такої людини не знаю, гадки не маю, хто це. Скільки можна телефонувати?

Абоненту варто ще дуже добре подумати та згадати, можливо, дальній родич, знайомий, колега тощо міг залишити цей номер телефону як контактний. Якщо всі варіанти опрацьовано, тоді Ви можете зателефонувати до служби клієнтської підтримки ПриватБанку на номер 3700 або підійти в будь-яке відділення ПриватБанку (із собою мати паспорт та ІПН) і подати заявку на вилучення цього номера телефону. Після перевірки зазначеного номера (у разі підтвердження інформації) дзвінки з боку банку припиняться.

Як домовитися про реструктуризацію боргу?

Зателефонуйте в банк на номер гарячої лінії 3700 та обговоріть можливість реструктуризації боргу, що виникнув. Викладіть причини, чому Ви не в змозі платити за поточним графіком, а також запропонуйте Ваш варіант виходу із ситуації, що склалася.

Корисні поради

1. Не допускайте прострочення заборгованості за кредитом. Платіть завжди вчасно та не менше встановленого щомісячного платежу. В іншому разі нарахування штрафів неминуче.
2. Не припиняйте платити за кредитом. Поки не припинено зобов’язань за кредитним договором, позичальник не має права за жодних обставин припиняти сплачувати кредит. Навіть якщо товар знаходиться на гарантійному ремонті, кредитна картка на перевипуску тощо, боржник зобов’язаний справно вносити кошти щомісяця.
3. Не забувайте про наявність інших кредитів, якщо такі є. У разі одночасної наявності у Вас активного кредиту та кредитної картки в ПриватБанку, обов’язково своєчасно оплачуйте як кредит, так і кредитну картку. Оскільки банк має право списати кошти з будь-яких активних рахунків клієнта на погашення простроченої заборгованості.
4.Не оформляйте кредит на себе на прохання родичів, друзів, колег тощо. Але якщо Ви зважилися оформити кредит для іншої людини, то обов’язково перевіряйте, чи дійсно погашається кредит щомісяця, особисто відвідуючи банк. За наявності документів, що посвідчують Вашу особу, кредитний експерт надасть Вам всю необхідну інформацію щодо оплати кредиту.
5. Не забувайте уважно читати кредитний договір. Перед тим як підписати кредитний договір, повільно та дуже уважно прочитайте всі його пункти. У разі виникнення запитань звертайтесь до співробітника банку за роз’ясненням.
6. Не розголошуйте нікому номер картки, ПІН-код, строк дії та код безпеки (знаходиться на зворотному боці картки). Цієї інформації достатньо, щоб здійснити різноманітні операції за Вашою карткою без Вашого відома.
7. Не давайте порожніх обіцянок. У разі досягнення домовленості з представником ПриватБанку суворо дотримуйтеся умов і строків. В іншому разі ризикуєте втратити довіру ПриватБанку, що призведе до негативних наслідків.
8. Не залишайтесь байдужим. Якщо у Ваших родичів, знайомих, колег є тимчасові фінансові проблеми, через які вони не можуть сплатити вчасно кредит, простягніть руку допомоги – позичте гроші, сплатіть борг замість них.
9. Не робіть необдуманих дій. У разі виникнення простроченої заборгованості не уникайте дзвінків і зустрічей з представниками ПриватБанку. Переговори зі співробітником банку – успішне вирішення проблеми найближчим часом.
10. Не зупиняйтесь, шукайте вихід із ситуації, що склалася. Продаж застави або іншого майна, допомога від родичів, додатковий заробіток – можливі прийнятні шляхи вирішення проблеми. Не вдавайтеся до рефінансування. Брати новий кредит заради погашення старого – це замкнуте коло, яке вгонить Вас у борги на тривалий строк.
11. Не думайте, що зможете уникнути погашення боргу перед банком. У поле зору ПриватБанку та/або представників виконавчої служби рано чи пізно попадуть усі боржники. За цей час неминуче буде рости борг за кредитом. Боржник сплатить його в будь-якому разі.

Чим загрожує відмова повертати борг, або наслідки за невиконання зобов’язань

Згідно зі ст. 625 ЦК України, відсутність коштів у позичальника не звільняє його від зобов’язань перед кредиторами. Окрім того, проти позичальника може бути порушено кримінальну справу за ст. 190 КК України «Шахрайство». Тому за порушення умов кредитного договору (несвоєчасне погашення) позичальника можуть притягнути до цивільно-правової або кримінальної відповідальності.

Гроші (переплата). Штрафні санкції щодня збільшують борг, і сума до погашення росте до тих пір, поки прострочену заборгованість не буде оплачено в повному обсязі. А в разі порушення клієнтом строків платежів більше ніж на 30 днів банк може нарахувати штраф у розмірі 500 грн (екв.) + 5% від суми заборгованості за кредитним лімітом, з урахуванням нарахованих і прострочених процентів і комісій. Банк може знизити кредитний ліміт за карткою, заблокувати її або ж достроково розірвати договір і вимагати повернення всієї суми боргу.

Зіпсована кредитна історія. Через зіпсовану кредитну історію не буде можливості взяти кредит у жодному банку України. Також можуть виникнути труднощі з отриманням візи – аж до заборони виїзду за кордон: як на відпочинок, так і на роботу.

Спокій. Дзвінки від представників банку на всі надані клієнтом номери телефонів, у тому числі й 3 осіб (родичів, знайомих, колег) триватимуть, поки прострочену заборгованість не буде погашено повністю.

Репутація. Про борги дізнаються родичі, сусіди, колеги по роботі, у тому числі й керівники. Це позначиться на діловій репутації позичальника, виникнуть проблеми з отриманням достойної роботи не тільки в самого позичальника, але і його родичів, що обмежить свободу дій.

Втрата майна. Спочатку арештовується та продається заставне, а згодом – інше рухоме та нерухоме майно позичальника (поки не буде покрито всі зобов’язання клієнта перед банком).

Судовий розгляд. У разі тривалої відсутності платежів банк буде вимушений передати справу до суду, що призведе до арешту майна та примусового стягнення боргу. Проти позичальника може бути порушено кримінальну справу за ст. 190 КК України «Шахрайство» – заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману або зловживання довірою. Санкція за ст. 190 Кримінального кодексу України передбачає покарання – значний штраф або виправні роботи на строк до двох років або обмеження волі на строк до трьох років.